Ondernemers waarvoor wij eerder een winkelanalyse maakten zijn zonder uitzondering enthousiast. De investering in het onderzoek werd in alle gevallen ruimschoots terugverdiend.

Een kleine greep.

Claudia Sträter
"Het Instituut voor Winkelanalyse heeft ons geholpen om onze bedrijfsblindheid te doorbreken. We hebben er goede resultaten mee behaald.”

C&A -Mode- Nederland
Vijf maanden na levering van de winkelanalyse: “Die garantie voor omzetstijging, daar zullen wij u niet aan houden want die hebben we nu al gerealiseerd.“.
Inmiddels komt er blijkens klantentellingen in ons filiaal Damrak-Amsterdam nu 23% meer volk over de vloer”.

Prénatal –Babyartikelen- Nederland
“Ik zou geen goede winkelman zijn als er niet vele herkenbare punten voor mij in stonden. Vooral uw praktische benadering van de winkelbeleving, vanuit de consument geredeneerd, spreekt mij zeer aan".

Duetz –Mode- Zeist
Inmiddels hebben we de zaak een facelift gegeven. De kinderafdeling tot een derde ingekrompen en de dameskleding uitgebreid, hoofdzakelijk verschuivingen en andere verbeteringen uit de analyse. Werkt perfect, getuige de ruim 20% omzetstijging".

Aalbers BV -Juweliers- Arnhem
“Wij hebben drie van onze filialen laten analyseren. In ons filiaal te Arnhem is de omzet na renovatie met 42% gestegen. Aalbers juweliers heet nu Juweliers Paul van Zeeland".

Helldorfer –Juweliers- Arnhem
“Fantastisch, dat analysewerk. "Je denkt je zaakjes voor elkaar te hebben, je bent er dagelijks mee bezig en dan lees je in twee boeken dat het nog veel beter kan en dat we nog veel kunnen leren".

Bax -Goudsmit- Budel
“Wij zijn blij dat we uw adviezen opgevolgd hebben. De klanten zijn kooplustiger en we bereikten een niet geringe omzetstijging van 25%".

Roda -Mode- Dordrecht
“Ik ben erg blij met de analyse. Onze twee winkels hebben we tegelijk onder handen genomen, precies volgens de recepten in uw analyseboeken. In Dordrecht hebben we alleen de adviezen uitgevoerd die niets of heel weinig kosten om deze uit te voeren en in Rotterdam zijn we wat rigoureuzer te werk gegaan. De resultaten liegen er niet om. De eerste maand na de ingrepen was de omzet verdubbeld en nu, vier maanden later, heeft de stijging zich gestabiliseerd op ruim 30% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar".

Rolf -Juweliers- Leeuwarden
“Mijn meeste interesse ging uit naar het in detail waarnemen wat bezoekers waarnemen. Mijn beleid is nu gericht op een ingrijpende routeverbetering, eventueel met aanpassingen van de pui. Wat mij vooral aanspreekt is de objectiviteit in uw adviezen. Frank en vrij adviseren zonder achterliggend verkoopbelang”.
Twee jaar na de analyse:”Nee, de pui hebben we nog niet veranderd. Geen tijd, want andere uitgevoerde adviezen brachten een geweldige omzetboom teweeg, die zich in het jaar daarop consolideerde. De pui houden we nog even in reserve".

Berco Mode -Mode- Goes
“Aandacht voor details die eenvoudig te verhelpen zijn, zoals verlichting, etalageopmaak en winkelindeling hadden mijn meeste interesse; we gaan het interieur ook bijstellen aan de hand van het rapport, kortom, we hebben er echt voordeel van gehad".

Biesterveld –Juweliers- Volendam
Winkelanalyse is goed bevallen; nog niet alle adviezen zijn uitgevoerd, maar de omzet is met veel meer dan 12% gestegen we zijn zeer tevreden”.

Bleijenberg –Fotowinkels- Axel
We hebben nog niet alle, doch voorlopig slechts enkele adviezen uitgevoerd, maar er wel en hogere omzet mee bereikt; ik denk positief over winkelanalyse en kan het iedereen aanbevelen.”

Foto Boom –Fotowinkels- Almelo
“Ik voelde mij blind in mijn eigen bedrijf en had nog geen tijd om alle adviezen uit te voeren, sommige aanbevelingen waren wel ongeveer bekend, enkele onjuist, maar de vele nieuwe punten waren ver in de meerderheid. Een gedegen stuk werk, dat de hoge prijs beslist meer dan waard is. Een later volgens de adviezen uitgevoerde verbouwing leverde een gigantische omzetstijging op".

Van Dam -Diamantairs- Ermelo
“Na uitvoering van een deel van uw adviezen is mijn omzet met 30% omhoog gegaan".

Burhorst -Mode- Grave
“Veel begrijp je zelf ook wel, maar de analyse helpt je de bedrijfsblindheid te doorbreken. De analysekosten zijn niet alleen dubbel en dwars terugverdiend, door de adviezen is een beter verbouwingsplan uitgevoerd voor veel minder geld”.

Deko Super –Fotozaken- Delft
“Wij hebben veel aanwijzigingen uit de analyse opgevolgd, maar het resultaat is moeilijk inschatbaar omdat de fotomarkt erg in beweging is. De omzet is wel fors toegenomen”.

Nusselein -Juweliers- Amsterdam
“Dat van die omzetstijginggarantie, laat dat maar zitten; ik zie nu al dat het goed gaat en ik hoef dat geld niet terug".

Sipkes -Goudsmit- Haarlem
“Het aantal klanten is niet zo heel erg veel toegenomen, maar de bestede bedragen zij wel veel groter”, het allerbelangrijkste is toch wel de herkenbaarheid, daar hebben we veel van geleerd".

Modehuis Slot -Damesmode- Zoetermeer
“Uw analyse van ons modebedrijf is een waardevol rapport met op elke pagina weer nieuwe, verrassende adviezen. Het lijkt mij een gigantische klus te zijn geweest, vijf grote boeken. Helder en systematisch geschreven. Ik heb ze in één ruk uitgelezen, als een spannend jongensboek. Ook inhoudelijk prima kwaliteitswerk. De helft van alle adviezen, zoals nieuwe specificaties voor paskamers, heb ik direct voor uitvoering kunnen delegeren. Dat werkt ook motiverend op de medewerkers. De andere helft ben ik nu in een planning aan het zetten met prioriteiten. Ik verwacht zeker een flink rendement uit alle verbeteringen en ben zeer tevreden met uw werk".

Van Sloun -Juweliers- Geleen
“We hebben een deel van uw adviezen inmiddels uitgevoerd en de omzet is flink gestegen. Binnenkort gaan we verbouwen, grotendeels volgens uw recepten in de winkelanalyse waar we veel aan gehad hebben".

Perry Sport – Sportartikelen - Nederland
”Uw rapport met analyse heeft een diepe indruk op ons gemaakt, tot in de raad van bestuur toe. Na uitvoering van slechts een deel van de adviezen constateerden we in vier filialen al een omzetstijging van 31%."